Abonneer op het NIW

Het opinietijdschrift en cultureel magazine in één, voor iedereen geïnteresseerd in de Joodse wereld. Abonneer nu »

Nieuws

Joods tintje bij Super Bowl

Redactie 08 februari 2018, 00:00
Joods tintje bij Super Bowl

Meer dan 100 miljoen Amerikanen zaten er op 4 februari klaar voor: de Super Bowl, de American-footballfinale die voor het eerst in de geschiedenis werd gewonnen door de Philadelphia Eagles. Met ‘Irish-German-Lithuanian-Jew’ (haar eigen woorden) Pink, die het Amerikaanse volkslied mocht zingen en een storm van protest over zich heen kreeg omdat ze, grieperig, een keelpastille uit haar mond haalde en op het veld gooide, wat sommigen opvatten als ‘spugen op heilige grond’.

Voor de thuisblijvers was er een Toyota-reclame, met in de hoofdrol een rabbijn die een priester, een imam en een boeddhistische monnik ophaalt waarna ze samen naar de wedstrijd gaan kijken. Boodschap: We’re all one team. Toyota is hoofdsponsor van de Olympische Winterspelen in Zuid-Korea. Kijkers vonden de 30 seconden durende reclame de beste van de avond. Voor het filmpje werd ruim 5 miljoen neergeteld.

 

https://youtu.be/UrGu6H8t2gU

Abonneer op het NIW

Abonneer nu!
Tags dit artikel heeft geen tags
Opmerkingen (0)
Plaats opmerking

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *